Amire büszke vagyok

A Duna-Maraton (Nemzetközi Mountainbike Verseny), amin részt vettem a Budai várból rajtolt. Több száz kerékpáros indult el egyszerre lefelé, amitől az embert, a jó értelemben a hideg rázza. Biztos Te is éreztél már ilyet? Gyönyörű volt az útvonal a Duna mentén, egészen Visegrádig, bár őszintén megmondom, hogy amikor versenyzési lázban égsz, nem nagyon van időd a tájban gyönyörködni:) Bár nem voltam benne az első tízben, háromszor is részt vettem ezeken a versenyeken. 1999-ben indult a rendezvény sorozat és majdnem húsz évet élt meg, ma már sajnos nem kerül megrendezésre.

TOP Mountainbike Maraton Sorozat

TOP Mountainbike Maraton Sorozat (ami négy maraton: kettő a Bükkben, egy-egy pedig a Pilisben és a Mátrában). Mind a négyen végig kellett menni a középtávon, ami 60-70 kilométer körüli, a korosztályomban. 2004.-ben Master kategóriában (ami már nem teljesen a hobby:) vettem részt. A mintegy másfél ezer nevező között az élversenyzők mellett jelentős számú hobbikerekes is rajthoz állt. Eredményem összetettben 3.helyezett lett, egy Kona Unit merev, egysebességes bringával. Az Egyszeregy (Egysebességes kerékpáros egyesület, tagjai minden versenyen váltó nélküli kerékpárral vettek részt) színeiben indultam. Az egyenletes hajtásról és a pedál fordulatszámáról szólt minden. Nagy előnye, hogy sárban nem tud leszakadni a váltód:) Ma már többnyire a Velencei-tó körül bringázok.

Berlini SingleSpeed Világbajonság

2004-ben még a Berlini SingleSpeed Világbajnokságán is részt vettem, ismét az Egyszeregy egyesület színeiben, ahol öten indultunk. Természetesen egysebességessel, 32/16 áttétellel. Pont befértünk a bicajokkal egy kis furgonba. Tudtátok, hogy Berlinben van 3 sávos kerékpár út? Én akkor láttam ilyet először. El tudjátok képzelni milyen arcot vágtunk.:) A verseny egy süppedős, majdnem 20 centi mély, homokos motokrossz pályán volt. Egysebességgel kínszenvedés volt ezen haladni, de talán ezért is vagyok rá annyira büszke. A csapatunkból egy valakinek így is sikerült elhoznia a második helyet. Tényleg motorral kellett volna indulni. Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy azóta van motorom is.:)

24 órás verseny Csillebércen

24 órás verseny Csillebércen változatos terepen lett kijelölve a kör, ami nagyjából 4-5 perc volt. Ebből ki lehet következtetni, hogy egy alkalommal elég sok kört mentünk. A verseny célja az volt, ki tud minél több kört menni 24 óra alatt. Egyszerre csak egy fő mehetett a csapatból a pályán. Ha már elfáradt, akkor cseréltünk. A Duna kerékpárbolt dolgozói és barátai alkották a csapatunkat, 8-10 fő. Hajnalban azért elég nehezen ment már a tekerés. Nagyon klassz buli volt! Amíg valaki tekert, addig mi (akik olyan szerencsés helyzetben voltunk, hogy egy szakács is volt a csapatban) bográcsoztunk, iszogattunk, figyeltük a versenyt, felkészültünk a következő körökre. A hangosbemondó mindig tájékoztatott, hogy hogy áll a verseny. Általában az vált be, hogy mindenki 1-1 órát ment. Mindenki, aki ezt a versenyt végig csinálta, büszke lehetett magára. Mi is azok voltunk:)

Magyar Köztársaság Bajnoka

Megszereztem (Sándor sporttársammal) a Magyar Köztársaság Bajnoka címet, Stéher motorkerékpár vezetéses versenyen. Ez egy pályaverseny, ami közel 100 éves múltra tekint vissza. A kerékpáros egy speciálisan kialakított motor mögött (ezt én vezettem), nagy sebességgel halad (Ő Sándor). Párosok versenyeznek egymás ellen. Ez a Millenárisi beton Velodromjában történt. A versenyzők 50+1 kört mentek, de minimum 25 kilométert. Leírhatatlan, hogy milyen jó érzés a meredek betonfalon száguldani 45-55 km/ó sebességgel, a 350-es Jawa motorral. A szélárnyékomban Sándor tekert mint a kis angyal. Kiváló összhangban voltunk. Ebben a sportban, ha csak egy pillanatra elkalandozik a figyelmed, már el is vesztetted a versenyt. 2008-ban Nekünk sikerült megnyerni, nem is akárhogyan! Persze ez nem jöhetett volna össze Filutás Árpád (1992-ben világrekordot állított fel. 500 kilométert tekert, 8 óra 36 perc alatt. Példátlan monotónia tűrést és állóképességet bizonyított be 1213 kör megtételével) tanácsai és segítsége nélkül.